Næsten alle interesserer sig for det. Alle går i hvert fald i det hver dag, men hvilke er egentlig de bedste tøjmærker i verden?
Designerfokus har derfor set nærmere på tøjbranchen og lavet en top 10 tøjmærker til mænd og kvinder. Den er lavet med udgangspunkt i popularitet, pris og kvalitet.
Det er umuligt at lave en objektiv topliste, medmindre du fokuserer på fx. brand value, men en ting er helt sikkert; disse brands er internationale og populære hos millioner af mennesker.
Som det ses af listerne over de bedste tøjmærker i verden, så går nogle af dem igen, hvilket vil sige, at de figurerer både på mændenes og kvindernes top 10. Samtidig kan du se at der er alle former for tøjmærker. På begge lister figurerer fx nogle af de absolut dyreste og mest luksuriøse brands, ligesom der er blevet plads til mere prisvenlige brands som H&M.
I modsatte ende af spekteret kan du se populære sportsmærker som Nike og Adidas, der efterhånden lavet meget pænt “hverdagstøj”. Tjek vores top 10 liste over de bedste tøjmærker i verden og del den gerne med dine venner.
Top 10 tøjmærker til mænd
Vores top 10 over tøjmærker til mænd har været den sværeste at lave. Der har været konkurrence om pladserne og vi er stadig ikke sikre på, om den er præcis som den skal være.
Hvad synes du? Mangler vi et brand eller skal der byttes rundt på rækkefølgen. Du er velkommen til at kontakte os for at byde ind.
- Nike
- Ralph Lauren
- Armani
- Tiger of Sweden
- Gucci
- Levis
- Tommy Hilfiger
- Adidas
- Calvin Klein
- H&M
Top 10 tøjmærker til kvinder
På vores top 10 tøjmærker til kvinder, er det værd at bemærke Louis Vuitton fremgår på førstepladsen. Ikke underligt, når de er det klart mest værdifulde luksusbrands i verden. Man kan så undre sig over, hvorfor de ikke gøre mere inden for herretøj.
Svenske H&M bliver stadigt mere populære på grund af billig kvalitet, som man kan kalde det.
- Louis Vuitton
- H&M
- Hermes
- Prada
- Dior
- Chanel
- Burburry
- Gucci
- Versace
- Dolce & Gabbana
Det er selvsagt meget forskel på de bedste tøjmærker i verden og så de mest værdifulde brands, selvom der ofte er en klar sammenhæng.
Den viser tydeligt at Louis Vuitton og Hermes ikke er så værdifulde uden grund. Det kræver popularitet og rigtig mange kunder.